نرم افزار باشگاه مشتریان - چاپ کارت

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان- معرفی بهترین ها در کارت مایفر و ریبون هایتی و چاپ کارت

نرم افزار باشگاه مشتریان - چاپ کارت

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان- معرفی بهترین ها در کارت مایفر و ریبون هایتی و چاپ کارت

در این وبلاگ به معرفی یکی از بهترین نرم افزارهای باشگاه مشتریان می پردازیم و مقالاتی در مورد انواع باشگاه مشتریان و نحوه انتخاب ان و چاپ کارت ارائه خواهد شد

چاپ کارت پارکینگ

دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۱۲ ق.ظ

چرا کارت پارکینگ باید روی کارت PVC چاپ شود؟

کارت پارکینگ را ‌می‌توانید در پارکینگ‌های عمو‌می ‌و اختصاصی مکان‌های پررفت و آمد که کنترل تردد وسایل نقلیه بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن است مشاهده نمایید. چاپ کارت پارکینگ جهت نظارت و کنترل تردد اتومبیل‌ها و سرعت بخشیدن به روند کاری پارکینگ‌ها انجام ‌می‌شود. این کارت‌ها امروزه به یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد در سیستم‌های اتوماسیون پارکینگ، جهت تردد هوشمند و تأمین امنیت مکان‌های مهم مبدل شده اند که علاوه بر سازمان‌ها و شرکت‌هایی که نیاز به کنترل رفت و آمد کارکنان خود دارند در پارکینگ‌های طبقاتی، مراکز خرید، باشگاه‌های ورزشی، مترو و اتوبوسرانی‌ها نیز مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. این کارت‌ها معمولا پشت شیشه ماشین و در معرض آفتاب هستند و نیاز به چاپی دارند که تابش آفتاب کمرنگش نکند. همچنین چاپ کارت پارکینگ باید روی جنسی با دوام انجام گیرد به این علت که حداقل روزانه دوبار استفاده ‌می‌شوند و امکان آسیب دیدگی آن‌ها بسیار زیاد است. مناسبترین جنس برای این منظور استفاده از کارت PVC است زیرا این نوع کارت‌ها در برابر در برابر خم شدن و سایش بسیار مقاوم هستند و ضد آب و انعطاف پذیر بودن آن‌ها باعث ‌می‌شود در برابر عوامل فیزیکی صدمه ای به آن‌ها وارد نگردد.

انواع کارت PVC برای چاپ کارت پارکینگ

چاپ کارت پارکینگ PVC را ‌می‌توان روی اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف، رنگ‌های مختلف، و حتی شکل‌های مختلف کارت پی وی سی انجام داد اما حتما باید روی کارت هوشمند چاپ شود تا امکان ذخیره سازی و پردازش اطلاعات را داشته باشد. چاپ کارت پارکینگ هوشمند در دو نوع تماسی (کارت مغناطیسی) و غیر تماسی (کارت مایفر و یا کارت R/O) امکان پذیر است که هر کدام قابلیت‌های متنوعی دارند و ‌می‌توان بر حسب نیاز هر کدام را برای چاپ کارت مورد استفاده قرار داد.

  1. کارت‌ تماسی

کارت‌های تماسی از دسته کارت‌های هوشمند و مانند کارت‌های مغناطیسی هستند که قابلیت ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات را دارند. روی این کارت‌ها یک نوار مغناطیسی تعبیه شده است که می‌توان داده‌ها را بر روی آن‌ها ذخیره نمود. خواندن این داده‌ها از طریق دستگاه کارت خوان مگنت امکان پذیر است و بدون “کلمه رمز صاحب کارت” دسترسی به اطلاعات موجود در کارت ممکن نخواهد بود. از آنجایی که این نوع کارت‌ها از نوع تماسی هستند جهت برقراری ارتباط با دستگاه ریدر می‌بایست به صورت مستقیم با آن در تماس باشند.

  1. کارت غیر تماسی

کارت‌های بدون تماسی نوع پیچیده تر کارت‌های هوشمند هستند که یک تراشه الکترونیکی با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات درون آن‌ها تعبیه شده است. می‌توان درون حافظه این کارت‌ها اطلاعات پرسنلی را ذخیره سازی نمود و خواندن آن‌ها از طریق فرکانس رادیویی و با استفاده از ریدر غیر تماسی امکان پذیر خواهد بود بدون اینکه نیازی به خروج کارت از کیف دارنده آن باشد

 

مراحل طراحی کارت پارکینگ در فتوشاپ برای چاپ روی کارت PVC

طراحی کارت پارکینگ را به منظور چاپ بر روی کارت پی وی سی ‌می‌توان بدون محدودیت گرافیکی انجام داد. این کارت‌ها را ‌می‌توان با توجه به نیاز و بر اساس سلیقه به صورت افقی یا عمودی، یک رو یا دورو و در رنگ‌های مختلف طراحی نمود. معمولا در این قبیل کارت‌ها یک سری اطلاعات مانند پلاک خودرو، شماره کارت خودرو ، زمان ورود و خروج ، نوع و رنگ خودرو ، نام راننده ، مدت اقامت باید روی کارت درج شود بنابراین باید در هنگام طراحی مکان درج آن‌ها در نظر گرفته شود. نکات دیگری نیز در خصوص طراحی کارت پارکینگ PVC وجود دارد که در ادامه عنوان شده است.

  • سایز استاندارد برای این کارت‌ها 85 میلی‌متر در 53 میلی‌متر است.
  • رزولوشن طرح ۳۰۰ dpi و مد رنگی cmyk تنظیم شود.
  • طراحی را با فاصله 4 میلی‌متری از لبه‌های کارت آغاز نمایید.
  • فایل به صورت لایه باز tif یا psd ذخیره گردد.

 

روش‌های چاپ کارت پارکینگ PVC

چاپ کارت پارکینگ پی وی سی هم از طریق چاپ افست و هم چاپ دیجیتال ممکن است. چاپ کارت‌ها معمولا به نسبت تیراژ کارت‌ها و ثابت یا متغیر بودن اطلاعات متفاوت خواهد بود. چاپ افست کارت PVC برای تیراژ ۱۰۰۰ عدد به بالا با اطلاعات ثابت انجام می‌شود در حالی که کاربرد روش دیجیتال چاپ کارت PVC با تیراژ پایین تر از ۱۰۰۰ عدد با اطلاعات متغیر است. اما در صورتی که تیراژ کارت‌ها بالا بوده و نیاز به چاپ فوری کارت پارکینگ وجود داشته باشد از روش چاپ دیجیتال فوری استفاده می‌گردد. امکان چاپ این کارت‌ها هم بصورت چاپ دیجیتال مستقیم و هم بصورت چاپ دیجیتال غیر مستقیم امکان پذیر است. هر دو تکنیک کیفیت مطلوبی دارند ولی نوع چاپشان با یکدیگر تفاوت دارد. روش غیر مستقیم ماندگاری بیشتری دارد و همچنین از قیمت بالاتری برخوردار است.

  • شکلات نرم افزار باشگاه مشتریان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی